وبلاگ اختصاصی ذکریا عطایی

وبلاگ اختصاصی ذکریا عطایی

۱۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

امیرالمومنین علیه السلام:

🌺امیرالمومنین علیه السلام:
فرزند آدم را با فخر فروشی چه کار؟ او که در آغاز نطفه ای گندیده،و در پایان مرداری بدبو است،نه می تواند روزی خویش را فراهم کند،و نه مرگ را از خود دور نماید

۲۳ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۹:۴۹ ۰ نظر

میلاد امام مهدی عجل الله فرجه مبارک باد

🌹حضرت مهدی عج:
شیعیان ما به اندازه آب خوردنی ما را نمی خواهند اگر بخواهند دعا میکنند و فرج ما می رسد

۲۳ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۸:۴۶ ۰ نظر

تسلیت زحمتکشان معدنچی آذرشهری

ازدست دادن
زحمتکشان  معدن
را به همه.ملت ایران
به خصوص خانواده های عزیز
 "آزادشهری"و به شماعزیزان تسلیت می گوییم.

۱۴ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۸:۳۲ ۰ نظر

روز کار وکارگر و روز معلم

(پیام تبریک نائب رئیس  شورای اسلامی شهر چهارباغ  به مناسبت روز کارگر و هفته معلم)
معلمان و کارگران دوبازوی حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی هستند. بی شک همه پیشرفت‌های حاصل در مسیر زندگی نشات گرفته از رشد و پویایی فکر و گسترش اندیشه‌ورزی است و در هر جامعه‌ای که از فرصت اندیشه معلمان و بازوی هنرمند کارگران بهتر استفاده شود توسعه و پیشرفت رونقی دو چندان خواهد یافت
تعلیم و تعلم از ستون قدسی است که خداوند متعال این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرد تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و کارگران با اندیشه خلاق و تلاش بی وقفه زمینه ساز پیشرفت کشور و رهروان راستین مسیر هدایتند
امید است در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام (اقتصاد مقاومتی، تولید – اشتغال) نامگذاری شده، کارگران دلسوز و متعهد همچون گذشته با تکیه بر خلاقیت و مبانی اعتقاد اسلامی و صبوری پیشه کردن در راستای تحقق این شعار که بر افزایش و رونق تولید داخلی استوار است گام بردارند تا در سایه تلاش و هم افزایی دیگر متخصصان و فعالان بخش تولید و اقتصاد شاهد رونق فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار برای فرزندان این مرز و بوم باشیم.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر چهارباغ روز کارگر و هفته معلم را به همه کارگران بویژه کارگران زحمت کش این شهرداری و معلمان دلسوز فهیم و اندیشمند چهارباغ  که با خلاقیت و تلاش خود زمینه ساز شکوفایی و اعتلای همه جانبه استان و کشور می شوند تبریک گفتند و آرزوی شکوفایی و نوآوری با بهره‌مندی صحیح از اندیشه معلمان و هنر بازوی کارگران شاهد شکوفایی و درخشش روز افزون چهارباغ در همه زمینه‌ها باشند.
۱۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۰:۱۷ ۰ نظر

ولادت امام سجاد (ع)

ازمهین بانوى ایران سر زد ازخاک عرب

آفتابى کزجمالش شدعیان آیات ربّ

حجّت حقّ،رحمت مطلق،علىّ بن الحسین

درّةالتّاج شرف،ماه عجم،شاه عرب

🌺ولادت امام زین العابدین علیه السلام مبارک باد

۱۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۰:۰۶ ۰ نظر

ولادت امام حسین(ع)

در روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت دومین فرزند برومند حضرت على وفاطمه , که درود خدا بر ایشان باد, در خانه وحى و ولایت چشم به جهان گشود. چون خبر ولادتش به پیامبر گرامى اسلام (ص ) رسید, به خانه حضرت على (ع ) و فاطمه (س ) آمد و اسما را فرمود تا کودک را بیاورد.اسما او را در پارچه اى سپید پیچید و خدمت رسول اکرم (ص ) برد, آن گرامى به گوش راست او اذان و به گوش چپ او اقامه گفت.
به روزهاى اول یا هفتمین روز ولادت با سعادتش , امین وحى الهى , جبرئیل  فرود آمد و گفت : سلام خداوند بر تو باد اى رسول خدا, این نوزاد را به نام پسر کوچک هارون (شبیر) که به عربى (حسین ) خوانده می شود نام بگذار.چون على براى تو به سان هارون براى موسى بن عمران است , جز آن که تو خاتم پیغمبران هستى .و به این ترتیب نام پرعظمت حسین از جانب پروردگار, براى دومین فرزند فاطمه (س ) انتخاب شد.
به روز هفتم ولادتش , فاطمه زهرا که سلام خداوند بر او باد, گوسفندى را براى فرزندش به عنوان عقیقه کشت , و سر آن حضرت را تراشید و هم وزن موى سر او نقره صدقه داد. 
۰۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۳:۵۸ ۰ نظر

ولادت حضرت ابوالفضل(ع)

عباس،فرزند علی و امّ البنین، در روز چهارم شعبان سال ۲۶ هجری قمری در مدینه چشم به جهان گشود.مادرش فاطمه، دختر حزام بن خالد بود که نیاکانش همه از دلیر مردان عرب بوده و در شجاعت و دلیری در دنیای عرب مشهور بوده اند.

امام علی ( ع ) ده سال پس از وفات حضرت فاطمه ،با امّ البنین ازدواج کرد. خواستگاری این ازدواج را برادرش عقیل انجام داد .

می گویند هنگام ورود امّ البنین به خانه علی (ع) امام حسن و حسین بیمار بودند و او از آنان پرستاری کرد تا خوب شدند.امّ البنین اجازه نمی داد که اورا فاطمه صدا کنندزیرا می ترسید یاد

 

غم های فاطمه برای علی و فرزندانش زنده شود و باعث ناراحتی آنان شود .ثمره ازدواج علی(ع) با فاطمه بنت حزام،چهار پسر به نام های عباس،عون ، جعفر و عثمان بود که بزرگترین آن ها عبّاس بود.فاطمه را به علت داشتن این چهارپسر،امّ البنین(مادر پسران) نامیده اند.امّ البنین آن چنان به امیرالمؤمنین وفادار بودکه پس از شهادت آن حضرت ، شوهر دیگری اختیارنکردبا آن که بیش از بیست سال پس از آن حضرت زنده بود .

 

وقتی عباس به دنیا آمد،امام علی(ع) در گوش او اذان و اقامه خواند،نام خدا و رسول را به گوش او خواند و نام او را عباس نهاد . امام گاه گاهی قنداق عباس را در آغوش می گرفت، بازوانش را می بوسید و گریه می کرد .روزی امّ البنین علّت این گریه را پرسید ؛ امام در جواب فرمود : این دست ها در راه کمک به حسین قطع خواهند شد .

 

عباس در خانه علی و در دامان مادری با ایمان و وفادار و در کنار حسن و حسین (ع) رشد کرد واز این خاندان پاک درس های بزرگ انسانیت، شهادت و صداقت آموخت .



۰۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۳:۴۸ ۰ نظر

احادیثی از امام حسین (ع)

لاتـَرفع حــاجَتَک إلاّ إلـى أحـَدٍ ثَلاثة: إلـى ذِى دیـنٍ، اَو مُــرُوّة اَو حَسَب

جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که اصالت خانوادگى داشته باشد.


أیما اثنَین جَرى بینهما کلام فطلب أحدهما رضَـى الاخر کانَ سابقة الىَ الجنّة

هر یک از دو نفـرى که میان آنها نزاعى واقع شود و یکـى از آن دو رضایت دیگرى را بجـویـد ، سبقت گیـرنـده اهل بهشت خـواهـد بــود.


لا یأمَن یومَ القیامَةِ إلاّ مَن خافَ الله فِی الدُّنیا

کسی در قیامت در امان نیست مگر کسی که در دنیا ترس از خدا در دل داشت


من اَحبک نهاک و من اَبغضک اَغراک.

کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد می کند و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید می کند

۰۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۳:۴۳ ۰ نظر

تبریک ماه شعبان

الهی! رجب گذشت و ما از خود نگذشتیم. الهی تو از ما بگذر.ماه شعبان بر همگان مبارک باد.




۰۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۳:۳۲ ۰ نظر

روز شورا

روز ملی شوراها گرامی باد

در تقویم رسمی کشور ما از روز نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها یاد شده است. شورا یک اصل عقلی است که آموزه های دین اسلام در کتاب و سنت نیز بر آن صحه گذاشته است.
۰۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۰۱:۳۶ ۰ نظر